MBTCH.IR

پرتال جامع علم و تکنولوژی

MBTCH.IR

پرتال جامع علم و تکنولوژی

پرتال جامع علم و تکنولوژی
بایگانی

پایان نامه برق قدرت افزایش کارایی نیروگاه گازی توسط خنک سازی ورودی (fogging)



تعداد صفحات : 250

توضیحات کوتاه :

مقدمه توربینهای گازی یکی از مهمترین منابع تولید کننده انرژی الکتریکی در صنعت نیروگاهی دنیا می باشند که در کشور ما نیز در حدود 30% کل انرژی الکتریکی تولیدی توسط این توربین ها تامین می گردد. براساس ‌آمار تفصیلی صنعت برق، تا پایان سال 1380 تعداد 169 واحد نیروگاه گازی با ظرفیت نامی حدود 10 هزار مگاوات در کشور نصب شده است که حدود 3 هزار مگاوات آن در بخش نیروگاهای سیکل ترکیبی می باشد. آمار ثبت شده نشان می دهد که بیشترین و کمترین میزان کل تولید واحدهای گازی کشور به ترتیب برابر 8700 و 7400 مگاوات می باشد.. سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که علت وجود این اختلاف در تولید انرژی الکتریکی توسط واحدهای گازی نصب شده چیست؟ Minimum and Maximum Electrical Power Generation In Iran(2001) از آنجا که توربینهای گازی مستقیماً از هوای آزاد تنفس می نمایند لذا بدیهی است که کارکرد آنها تابع شرایط محیطی مانند دمای هوا باشد. با توجه به اتصال محور توربینهای گازی به ژنراتور تولید کننده انرژی الکتریکی با فرکانس ثابت، دور این ماشینها بدون تغییر بوده و چون پره های ورودی کمپرسور آنها نیز در یک زاویه مشخص نسبت به محور دوران قرار دارند، لذا حجم هوای ورودی به کمپرسور در شرایط مختلف جوی یکسان می باشد. بنابراین در شرایطی که هوا گرم و در نتیجه چگالی آن کم است، مقدار جرم هوای کمتری به کمپرسور وارد خواهد شد. ظرفیت تولید انرژی در محور توربین با کاهش دبی جرمی کاهش می یابد. کاهش دبی جرمی عبوری از کمپرسور بر اثر افزایش گرمای هوا از یک سو و صرف انرژی بیشتر برای متراکم کردن هوای گرم در کمپرسور از سوی دیگر، باعث کاهش توان خروجی از توربین گازی و در نتیجه کاهش تولید انرژی الکتریکی می گردد. ...

دانلود پایان نامه برق قدرت افزایش کارایی نیروگاه گازی توسط خنک سازی ورودی (fogging)



  • فهرست مطالب
  • فصل اول انواع نیروگاهها
  • نیروگاه آبی
  • نیروگاه بخاری
  • نیروگاه هسته ای
  • نیروگاه اضطراری
  • نیروگاه گازی
  • فصل دوم ساختمان توربین گازی
  • کمپرسور
  • محفظه احتراق
  • توربین
  • فصل سوم- تعریف مسأله و ضرورت خنک کردن هوای ورودی کمپرسور
  • سیستمهای خنک کننده تبخیری
  • سیستم air washer
  • سیستم خنک کننده media
  • سیستم فشار قوی fog
  • سیستمهای خنک کننده برودتی
  • چیلرهای تراکمی
  • چیلرهای جذبی
  • سیستمهای ذخیره سازی سرما
  • فصل چهارم
  • سیستم تماس مستقیم
  • سیستم غیر تماسی
  • خنک سازی تبخیری به وسیله فاگینگ(مه پاشی)
  • تولید fog
  • توزیع اندازه ذرات
  • ملاحظات خوردگی در کمپرسورهای توربین گاز
  • نحوه توزیع fog-فاکتور موثر بر تبخیر
  • سیستم کنترل
  • مکان نازلها در توربین گازی
  • کیفیت اب مصرفی
  • نمودار رطوبت سنجی پاشش ورودی
  • شرایط محیطی و قابلیت کاربرد پاشش fog در ورودی
  • آسیب FOD
  • موارد یخ زدگی
  • تحریک کمپرسور
  • تغییر شکل حرارتی ورودی
  • مسایل مربوط به خراب شدن
  • خوردگی در مجرای ورودی
  • فرسودگی روکش کمپرسور
  • انتخاب سیستم مناسب
  • بررسی اقتصادی
  • خنک سازی هوای دهانة ورودی - ویژگی طراحی و عوامل اقتصادی
  • امور اقتصادی و مالی (تأمین بودجه)
  • راه حل b/o /o در polar works
  • سرمایه گذاری بلند مدت در مقابل سرمایه گذاری کوتاه مدت
  • راهکار POLAR WORKS
  • مقایسه تکنولوژی فاگینگ در مقابل سیستم POLAR
  • ظرفیت و گنجایش اضافی و عوامل اقتصادی و اعتباری آن
  • ارزیابی بهینه سازی پروژه های نیروی جدید با خنک کردن هوای ورودی به توربین گازی
  • سیستم خنک کننده مهی با روش نوری برای توربین گازی
  • خنک سازی دهانه هوا برای توربینهای گازی با سیستم optiguide
  • تزریق swirl flashبرای بهبود کارکرد نیروگاه
  • فصل پنجم
  • راه هوشمندانه‌ای برای رسیدن به قدرت بیشتر از یک توربین گازی وجود دارد
  • چکیده مطالب
  • خنک سازی ورودی
  • مه پاشی((fogging
  • اثر فاگینگ در نیروگاه قم
  • پیوست
  • منابع

  • نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی